Cum a început povestea povestea ta de iubire cu moda, cu designul vestimentar?
De fapt, eu am început cu pictură pe textil, undeva în 2010, și am făcut asta timp de doi ani de zile. A fost un început tare frumos, eram un copil care își dezvolta ușor partea artistică și care doar își dorea să aibă o activitate, nimic serios. După doi ani începusem să dezvolt un business din activitatea mea și reușeam să câștig destul de bine, însă pentru că nu vedeam cum aș fi putut să mă dezvolt și mai mult pe această parte, am decis să mă reprofilez către designul vestimentar, care m-a pasionat încă de mică.
Am început cu nimic. Și când zic nimic mă refer la tot ceea ce-ți trebuie pentru a pune o afacere pe picioare – de la un plan de afaceri la cunoștințe în domeniu. Mă pasiona domeniul și atât, însă această pasiune mi-a oferit o mare dorință de a mă informa despre tot ce înseamnă producție, colecții și vânzări în design.
Aproximativ trei ani de zile am lucrat cu o simplă croitoreasă, pe care o găsisem printr-un anunț online. Făceam haine pentru prietenii mei ca să strâng suma necesară pentru a scoate o colecție. Am început cu piesele pentru bărbați, și norocul meu a fost că unul dintre bunii mei prieteni era sportiv și persoană publică. Prin el am reușit să mă remarc în lumea sportului și, după aproximativ trei ani de zile am fost numită de către cei de la PRO TV „designerul fotbaliștilor”.
Mi-am deschis primul showroom undeva în 2014. Era o cameră de 20 metri pătrați într-o clădire de birouri. Nici nu-mi trebuia mai mult! Pentru mine era un pas imens și interacțiunea cu clienții mei m-a ajutat tare. Știu să-mi vând produsele foarte bine, am o putere de convingere care mă uimește și pe mine de multe ori!
Banii strânși din vânzări îi foloseam doar pentru a-i reinvesti și atât! Sunt o persoană foarte calculată și iau decizii după ce le cern de 100 de ori prin filtrul minții. A venit momentul, după un an de zile, să deschid un showroom mai mare, care să-mi ofere posibilitatea de a expune și piese pentru femei. S-a întâmplat și asta, mi-am riscat toată agoniseala din ultimii ani și am făcut al doilea pas important în cariera mea. Îmi alimentam încontinuu dorința de a face cât mai mult, de a ajunge cât mai sus; am avut întotdeauna încredere în puterea mea de muncă.
Showroom-ul avea trei camere, însă nu aveam posibilitatea de a-mi face și un atelier acolo, așa că zilele mele începeau undeva la ora 6 dimineața și se terminau la 12-1 noaptea. Și asta pentru că trebuia să fac foarte multe drumuri între showroom și croitoreasa care-mi lucra hainele. Eu vindeam, eu aprovizionam, eu desenam piesele pentru colecții, eu duceam totul la croitor, eu făceam publicitate. One man show!
Prin 2015 mi-am luat inima-n dinți și m-am prezentat în fața Mirelei Bucovicean cu prima colecție, în care eu aveam multă încredere. Îmi doream să intru pe molecule-f.com și să-mi găsesc locul printre marii designeri români. Evident că am fost refuzată pentru că nu reușeam să îndeplinesc condițiile impuse de platformă – de la croi la detalii, unitate în colecție etc. Am fost foarte supărată și furioasă în același timp pe Mirela, evident! 🙂 Aveam impresia că eu le știu pe toate și că este imposibil să fiu refuzată în condițiile în care vindeam foarte bine la momentul respectiv!
Am plâns, m-am măcinat, am înțeles ulterior despre ce este vorba și m-am ambiționat extrem de tare. Am știut că șansa mea de a face ceva în designul vestimentar este Molecule-F. Am luptat foarte tare că să-mi văd numele acolo. Am citit, am muncit, am desenat zeci de schițe și m-am prezentat în fața Mirelei după un an cu o colecție impecabilă. Avea tot ce trebuia și eu aveam toate informațiile necesare pentru a mă numără printre actualii mei colegi de breaslă. DA-ul a venit imediat, chiar cu felicitări și uite așa a început frumoasa mea colaborare cu moleculele. Apoi totul a venit de la sine. De la colaborări cu stiliști, vedete, la proiecte mari alături alături de Molecule-Ff apariții în aproape toate revistele de la noi .
Step 3. A venit momentul să am propriul meu atelier și un showroom mare la care visasem încă de la început. Ah, și ce frumos a fost sentimentul pe care l-am avut în momentul în care am reușit să-l am. Este o satisfacție imensă pentru că drumul meu a fost unul foarte muncit. În toți acești ani, 90% din timpul meu a însemnat muncă și stat în atelier.
Step 4. Consider că, dacă vrei mai mult, trebuie să dai mai mult și să acumulezi cât mai multă informație. Deși sutele de ore petrecute pe lângă croitorese și tipariști mi-au adus multe cunoștințe în domeniu, am simțit nevoia de mai mult așa că m-am înscris acum 6 luni de zile la o școală privată de design vestimentar. Îmi pare rău că nu am făcut-o până acum, însă mi-a lipsit cu desăvârșire timpul și poate nici nu realizăm cât de mult contează să ai o bază în acest domeniu. Step 4 vine și cu dorința de a scoate o colecție de rochii elegante sau chiar rochii de mireasă. Can’t wait! Plus că-mi doresc să vând afară!:)
Ce-ai fi făcut diferit, atunci la început?
Probabil că m-aș fi înscris la o facultate de profil. Dar nu regret nimic. Înveți multe și din practică, răbdare să ai! 🙂
Ce ți se pare că s-a schimbat pe scena modei din România, după aproape 10 ani de activitate?
Consider că designul vestimentar este într-o continuă ascensiune și s-au făcut progrese mari. Noi avem enorm de mulți designeri talentați și asta se vede din aparițiile pieselor românești în garderoba vedetelor internaționale. E de bine ! Nu trebuie să ne fie frică de saturație, ne cernem rapid! Cei buni rămân, cei mai puțin buni dispar la fel de repede precum au apărut.
De ce atât de mult negru în colecțiile mele?
Pentru că eu sunt o persoană care adoră nonculorile. Mă reprezintă simplitatea și ies în evidență doar prin detalii. Asta sunt, asta fac! În momentul în care gândesc o piesă elegantă, în mintea mea o văd albă sau neagră. Folosesc și culorile calde la colecțiile urbane, dar nu mă abat foarte tare.
Care este piesa icon, cea care va rămâne mereu în orice colecție semnată Mihaela Gherlan?
Sacoul. Always and forever.
Cea mai extravagantă piesă pe care ai vândut-o până acum a fost…
A fost o rochie tip sacou dintr-un material cu aplicații manuale. Materialul a făcut diferența, nu croiala. Era cu adevărat spectaculos.
Ce colecție pregătești? Ce are diferit?
Lucrăm la o colecție care se regăsește undeva la granița dintre urban și elegant. Este o combinație foarte mișto dintre sacoul sobru și „pata” urbană care vine aplicată undeva pe spate. Este vorba de un text printat pe acesta care te duce cumva cu gândul la o piesă casual. Am postat câteva poze și feedback-ul a fost unul extrem de pozitiv.
Care a fost cea mai îndepărtată stradă pe unde s-au plimbat creațiile tale?
Ah, peste tot prin Europa. Mi-am văzut piesele în concertele din afară ale artiștilor români, iar clientele îmi trimit întotdeauna poze din vacanțe purtând outfituri Mihaela Gherlan.
Dacă ar trebui să „vinzi” brand-ul Mihaela Gherlan cu o singură frază, aceasta ar fi…
Your clothing can make you feel powerful.
Dacă ar fi să asociezi creațiile tale cu un oraș/o melodie, acestea ar fi…
Pe partea urbană – New York. Colecțiile ușor elegante: Paris.
Despre tine ar trebui să știm…
Sunt un om extrem de pasionat de acest domeniu. Am o sete continuă de a mă face remarcată pe piața românească și nu numai. Sunt un om modest, profesionist și reușesc să mă fac plăcută cu ușurință. Îmi doresc multe de la cariera mea și cred că drumul meu o să fie unul lung și plin de realizări.
Sursa aici.